Últimes noticies
Emoció màxima a les acaballes de la temporada
Copa Catalana de Clàssics 2025: Emoció màxima a les acaballes de la temporada
Amb quatre proves ja disputades —IV Ral·li Històric Segura Viudas, I Clàssic Vila de Llançà, IV Ral·li Terres de Ponent i VII Critèrium Clàssic Montmeló—, la Copa Catalana de Clàssics, organitzada per la Federació Catalana de Vehicles Històrics, arriba a la seva fase final amb una classificació tan ajustada que tot es decidirà a l’última prova: la VI Pujada a la Mata, el pròxim 25 d’octubre.
Categoria Històrics (vehicles dels anys 50-75): duel entre veterans
La batalla per la victòria general en aquesta categoria és més tàctica que mai. Santiago Saltó Gimeno i Maria Herrero Jaumot, al volant d’un SEAT 124, lideren amb 40 punts gràcies a una temporada constant i sense errades. Tot i això, Ramon Pigem i David Rossich, amb el seu espectacular Volkswagen-Porsche 914/4, segueixen de prop amb 28 punts, a només un bon resultat de distància. El podi provisional el tanquen Martina Festini i Pete Burkhart Kaumanns, amb el seu MGB GT V8 (25 punts), que han estat especialment brillants en trams revirats.
Categoria Clàssics (vehicles dels anys 76-85): la lluita més ajustada
És sens dubte la categoria més renyida de la Copa. Marc Céspedes i Carles Turon, amb un Ford Escort XR3 que sembla sortir d’un ral·li dels anys 80, lideren per la mínima amb 69 punts. Però enganxats al para-xocs hi tenen Toni Mas i Núria Sabatés, amb el seu SEAT 1200 Sport (68 punts), que han anat de menys a més durant la temporada. La tercera posició, amb 50 punts, és per Pierre i Daphne Juanola, amb un clàssic Golf GTI MK1 que ha deixat empremta a cada prova.
Categoria Youngtimers (vehicles dels anys 86-95): duel entre Nissan i Volkswagen
Els cotxes més moderns també ofereixen espectacle. Albert Virgili i Eva Masot (Nissan Sunny) han estat regulars i ràpids, amb 53 punts que els situen líders. Però el seu avantatge és mínim sobre Alberto Jódar i Marcel Duran, que han trepitjat fort amb el seu Golf GTI MKII (50 punts). Per completar el podi provisional, Edo Falgàs i Núria Vila, amb el seu VW Polo GT Coupé, mantenen opcions amb 30 punts si algun dels favorits punxa a la darrera cita.
Tot es decidirà a la VI Pujada a la Mata
Amb els marges tan estrets a totes les categories, la VI Pujada a la Mata, que es disputarà el 25 d’octubre, serà una prova decisiva on no hi haurà marge per a l’error. La regularitat, el coneixement del traçat i el factor nervis poden ser determinants per coronar els campions d’aquesta Copa Catalana que, edició rere edició, guanya més prestigi dins el panorama del motor clàssic.
Els aficionats ja marquen la data al calendari: l’espectacle dels clàssics està garantit!
Classificacions Copa Catalana