Noticies FCVH
Copa Catalana de Clàssics 2025
Copa Catalana de Clàssics 2025
El Critèrium Clàssic Montmeló escalfa motors com a penúltima prova del campionat
Aquest dissabte 14 de juny, la tranquil·la localitat de Montmeló es convertirà en l’epicentre de l’automobilisme històric amb la disputa del VII Critèrium Clàssic Montmeló, quarta i penúltima cita puntuable de la Copa Catalana de Clàssics 2025, organitzada pel Clàssics Club de Montmeló, sota el paraigua de la Federació Catalana de Vehicles Històrics.
Amb un recorregut de 270 quilòmetres, distribuïts en una sola etapa amb dues seccions, els equips participants s’enfrontaran a 8 exigents Trams de Regularitat, on la precisió i el domini del vehicle seran clau per escalar posicions en una classificació que arriba molt ajustada a les seves últimes proves.
El punt de trobada serà la plaça de la Vila de Montmeló, on es faran les verificacions administratives i, un cop completades, els vehicles quedaran en Parc Tancat a la plaça Quintana, a l’espera del tret de sortida.
Una classificació molt oberta en les tres categories
Després de tres proves intenses —el IV Ral·li Històric Segura Viudas, el I Clàssic Vila de Llançà i el recent IV Ral·li Terres de Ponent—, les classificacions provisionals deixen tot obert de cara al tram final del campionat.
En la categoria Històrics (1950-1975), la parella Santiago Saltó & Maria Herrero Jaumot SEAT 124 lidera amb 40 punts, però hauran d’estar atents a l’embranzida de Ramon Pigem i David Rossich amb el singular Volkswagen-Porsche 914/4, que els segueixen amb 28 punts. El podi provisional el tanquen Martina Festini i Pete Burkhart Kaumanns amb el seu MGB GT V8, que suma 25 punts.
En Clàssics (1976-1985), la lluita és aferrissada entre el Ford Escort XR3 de Marc Céspedes i Carles Turon (54 punts) i el SEAT 1200 Sport de Toni Mas i Núria Sabatés, a només 4 punts (50). La tercera posició provisional és per al BMW E21 2.3 de Joan Pedragosa i Josep Beltri, amb 25 punts.
Pel que fa als Youngtimers (1986-1995), Albert Virgili i Eva Masot encapçalen la taula amb 43 punts al volant del seu Nissan Sunny, seguits per Edo Falgàs i Núria Vila amb un VW Polo GT Coupé (30 punts) i Josep Morlans i Oscar Quiles amb el popular Renault 5 GT Turbo, també amb 25 punts.
Una prova decisiva abans del gran final
El Critèrium Clàssic Montmeló no només representa una prova de foc pels aspirants al títol, sinó que també promet espectacle i passió per a tots els amants dels vehicles històrics. Amb la VI Pujada a la Mata programada pel 25 d’octubre com a prova final del calendari, el ral·li de Montmeló pot ser decisiu per consolidar o capgirar les classificacions generals.
Des de la Federació, animem a tothom a apropar-se a Montmeló per gaudir d’un esdeveniment esportiu de gran valor patrimonial, on el motor clàssic continua escrivint història a cada revolt.
Endavant, pilots! La Copa Catalana encara no té res decidit
Classificacions